همایش بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران

امروز، اقتصاد و فن‌آوری در کشور ايران دورانِ پرهیجانی را در دل رشد و توسعه‌ای که همواره سرلوحه‌ ملت کارآمد و پر همت ما بوده و هست. سپری می‌کند. واضح است که در عرصه‌های مختلف اقتصاد، توليد و کسب‌ و کارهای گوناگون يکی از مناسب‌­ترین و کلیدی‌­ترین زمینه‌ها، صنعت “فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات” است. عرصه‌ای بـکر و آمـاده بـراي سرمایه‌گذاری و سرشار از فرصت‌های طلايی، به دلايلی که بر هيچ کارشناسی پوشيده نيست.

ICT، نه‌ تنها در دنيا با سرعت قابل‌ملاحظه‌ای رو به رشد و تغيير است، بلکه ظرفیت‌های موجود و زیرساخت‌های شکل‌گرفته در ايران، آن‌هم در شرايطي نه‌چندان سهل که اشاره به آن نيز لازم می‌نماید، به تحليل اهالي اين صنعت نشان از توانمندی اين کشور در منطقه و دنيا دارد. عليرغم دشواری به منابع اصلی اين دانش و افزارهای موردنیاز اعم از نرم و سخت و انسان افزار، امروز بهترين نيروهای انسانی منطقه و جهان از ايران تربیت‌ شده‌اند و رشد درخور توجهی به حاصل نشسته است.

ايران نه‌ تنها جذاب‌­ترین بازار برای تمامی تولیدکنندگان اين حوزه در دنياست، بلکه شرايط فوق‌العاده‌ای در جذب سرمایه‌گذاری و رشد را داراست. ايران در “نماي رشد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات” يا همان “Global ICT Development Index” در زمان 5 سال موفق گرديده از رتبه 99 به 91 صعود کند. بنا به آمار رسمي IUT، ضريب دسترسی در ايران عدد 5.97 در مقابل متوسط 5.53 در دنيا می‌­باشد. ضريب نفوذ 90% شبکه همراه (موبايل) براي کل جمعيت و دسترسی 54% خانه‌ها به اينترنت شخصی و تحلیل‌هایی از این‌ دست گواه بر گوشه‌ای کوچک از معرفی بازاری پر از فرصت و رشد و تعالی است.

در همین راستا «همایش بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران» (Iran ICT Forum 2016) با محوریت « توسعه کسب و کار و فرصت­های سرمایه گذاری در حوزه ICT» توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت همایش­سازان امروز در تاریخ 2 و 3 آبان ماه سال 1395 در تهران برگزار خواهد شد.

استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروز ضامن بقا و تداوم فعالیت­های شرکت­ها و سازمان­ها می­باشد و به صورت ویژه می­تواند در بهره­وری تأثیرگذار باشد. این همایش به منظور گسترش اقتصاد دانش بنیان، توانمندسازی بخش خصوصی، مشارکت حداکثری دولت و بخش خصوصی، تقویت سرمایه­های اجتماعی و انسانی، برای رشد اقتصادی پایدار و ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می­گردد.

با عنایت به سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور، معرفی طرح­ها و پروژه­های قابل سرمایه ­­گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت جذب سرمایه­گذاران داخلی و خارجی و انتقال فنی در دستور کار این همایش می باشد.

همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاهی با حضور شرکت های فعال داخلی و خارجی به منظور ارائه آخرین توانمندی­های علمی، فنی و تحقیقاتی در حوزه ICT و همچنین زمینه­های مناسب همکاری دراین حوزه برگزار خواهد شد

جهت کسب اطلاعات تکمیلی به وب­سایت همایشwww.iicic.com/ict مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط