رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

عیسی زارع پور، طی حکمی محمد خوانساری را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب کرد.


به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران، بر اساس حکم صادره، مأموریت ویژه محمد خوانساری در دوره مسئولیت، «ارائه یکپارچه کلیه خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه ملی خدمات»، «بسترسازی برای توسعه خدمات متنوع هوشمند مورد نیاز آحاد مردم توسط بخش خصوصی»، «شکل گیری اپراتورهای ارائه دهنده خدمات هوشمند به شهروندان» و «دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات» است.
مدیریت و راهبری سازمان فناوری اطلاعات ایران برای دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، ارتقای بلوغ و کیفیت خدمات دولت هوشمند، توسعه پلتفرم‌های خدمات دیجیتال برای شهروندان با استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، تقویت نظام تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات، ارتقای سطح امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور در چارچوب مأموریت‌های مصوب سازمان، کمک به توانمندسازی و رونق کسب و کارهای دیجیتال و ارتقای حداقل ۳۰ پله‌ای جایگاه کشور در شاخص‌های بین‌المللی توسعه دولت الکترونیک از اهم انتظارت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از محمد خوانساری است که در حکم انتصاب وی آمده است.
شایان ذکر است، محمد خوانساری دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و هم اکنون با مرتبه علمی دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. از سوابق وی میتوان به فعالیت اجرایی- پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح مختلف اشاره کرد.
همچنین ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران از دیگر مسئولیت‌های خوانساری بوده است.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط