بازدید هیات مدیره انجمن از خانه نوآوری و فناوری ایران

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران، روز شنبه دوم بهمن ماه 1400 اعضای هیات مدیره انجمن از خانه نوآوری و فناوری ایران بازدید کردند و مذاکراتی برای توسعه همکاری های فیمابین با مدیران این مرکز انجام شد.

خانه نوآوری و فناوری ایران (Iran House of Innovation and Technology) توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که سیاست‌گذار و خط‌مشی‌گذار حوزه دانش‌بنیان در کشور است به عنوان محلی برای نمایش، عرضه و فروش محصولات دانش‌بنیان به سایر کشورها به وجود آمده است.

فعالیت این مرکز در ایران در حوزه نمایشگاه دائمی بین‌المللی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآوری است. خدمات این مراکز شامل شناسایی فرصت‌های همکاری علمی، فناوری و صنعتی، شناسایی فرصت‌های صادراتی، فضای کار اختصاصی و اشتراکی، سالن جلسات و سالن اختصاصی تشریفات و نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات است.

این گونه برنامه ها در گذشته در کنیا، باکو و سوریه اجرا شده و اکنون خانه نوآوری و فناوری ایران به صورت دائمی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران راه‌اندازی شده تا رونق ‌بخش صادرات خارجی در حوزه دانش‌ بنیان باشد.

این مراکز در جذب سرمایه و حمایت از طرح‌های مربوط به توسعه شرکت‌ها هم فعالیت می‌کنند و به ایجاد شرایط برای توسعه آن‌ها می‌پردازند. خانه‌های نوآوری ایران در کشورهای مختلفی مستقر هستند و در حوزه نمایشگاه دائمی بین‌المللی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآوری فعالیت می‌کنند. این مراکز خدمات متنوعی را نیز ارائه می‌کنند؛ برگزاری پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های معتبر و موارد دیگر ازجمله این خدمات است.

سعید رسول اف رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران ضمن بیان اینکه حوزه فاوا ظرفیت بالایی برای صادرات به ویژه به کشورهای همسایه دارد گفت: استارتاپ هاو فعالین این حوزه نیازمند توجه بیشتر، سرمایه‌گذاری جدی‌تر و آموزش های تخصصی در حوزه صادرات هستند.

انجمن تولید کنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران آمادگی دارد، از شرکت های عضو در این زمینه حمایت و مشاوره های لازم را ارایه نماید.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط